Vyhledávání


Technická podpora -> Elektrická kola EVBIKE

Motor a systém Akumulátor Legislativa

Více informací o struktuře technické podpory i4wifi, jak funguje, co od ní očekávat, jaké jsou podmínky, se dozvíte na této stránce.
Více informací o mimozáručním servisu, ceníku servisních a administrativních prací, ekologické likvidaci, postupech na zjištění přepětí, se dozvíte na této stránce.

Naposledy přidané články:

Stálá otázka, která zajímá mnoho zákazníků je maximální povolený výkon a rychlost elektrokol. Obecně se traduje, že u elektrokol je maximální povolený výkon 250W a omezení rychlosti na 25Km/h. Je ale důležité rozlišovat elektrokolo z výroby a kolo dodatečně vybavené pomocným motorem.

Jaká je pravda? Jaké vyjádření poskytlo ministerstvo dopravy? A co říci při případné kontrole? 

Legisaltiva  

Co o elektrokolech a přestavbových sadách říká česká legislativa:

Vyhláška Ministerstva dopravy č. 341/2014, konkrétně část z přílohy č. 12, část C) Technické požadavky na výbavu jízdních kol, potahových vozidel a ručních vozíků (tato pasáž se věnuje požadavkům na jízdní kola a koloběžky vybavené pomocným motorkem). Odstavce z vyhlášky jsou doplněny o komentář mluvčího Ministerstva dopravy ČR. 


   ....(více).
   ....(více).

Středové pohony EVBIKE 250W, 750W a 1000W umožňují programování stupňů asistence.

V základním nastavení motoru je asistence rozdělena ve stupních 0 - 9. Toto nastavení je možné upravit dle požadavku zákazníka u proškolených partnerů EVBIKE, kteří mají možnost programovat motory, jak pro asistenci tak pro snížení nebo zvýšen výkonu.

Na displejích, které jsou volitelné ke středovým motorům je taktéž možnost si zvolit v jakých asistencích mí motor pomáhat. Tovární nastavení je asistence 0 - 3, kdy je výkon rozdělen po 30%. Některým zákazníkům vyhovuje jemnější rozdělení síly. Na displeji lze změnit nastavení asistence na 0 - 5 kdy se rozdělí asistence po 20% nebo 0 - 9, touto změnou nepřenastavíte asistenci v motoru ale změníte rozdělení síly po 10%. Tato změna nastavení je možná pouze u displejů s logem EVBIKE. Starčí displeje s logem BAFANG tuto možnost nemají, zde je trvale nastavena asistence 0 - 3.

   ....(více).

Senzor řazení se připojuje do konektoru místo brzdové páčky s odpojovačem. Senzor zapojíte do dráhy lanka, které vede od páček k přehazovačce. Speciální snímací technika uvnitř sleduje pohyb lanka při řazení a na chvíli odpojuje činnost motoru a díky tomu je možné hladké přeřazení. 

Senzor neovlivňuje velikost vícekolečka a počet převodů.

V případě instalace dvoupřevodníku se 42/52 zuby doporučujeme instalovat dva senzory řazení, jak na přehauovačku tak na přesmykač. Docílíte tím co nejhladšího chodu a nerušený komfort v průběhu jízdy.

Další možností jak rozšířit zapojení je použít splitter do kterého je možné zapojit senzor řazení a brzdové páčky.

   ....(více).

Regenerační brzdění (neboli rekuperační brzdění či recyklace energie, etc) znamená, že část kinetické energie je vrácena zpět do baterie namísto ztráty tepla v brzdách. Technicky existuje několik metod regeneračního brzdění:

 
Manuální brzdění. Když jemně zmáčknete brzdové páčky, spínač v páčce se sepne a kontroler začne rekuperovat ještě před tím, než začnou brzdy mechanicky fungovat. Rychlostní brzdění. Po dosažení určité rychlosti , začne kontroler zpomalovat rychlost regeneračním brzděním.
Abyste měli sadu s rekuperací, musí být splněny 3 podminky. 
 
Za prvé: přestavbová sada musí podporovat regenerační brzdění. To znamená, že pouze EVBIKE sada s motorem ve výpletu kola (EVBIKE WheelKit) podporuje regenerační bzdění.
   ....(více). Zobrazit vše (45)